Monday, February 21, 2011

Program TV Saya Sendiri - Ady Budika Contest

wahh~ 1st time i teruja nk join contest di blog..
thanks to Mat Gebu sbb letak info pasal contest ni di blog beliau..
ehehe~
tak pe ke i merepek dlu sblm terus ke content..??
so, di bawah ini adlh detail2 yg di kehendaki oleh tuan punya tanah, En. Ady Budika..

***
sila klik header untuk ke page Ady Budika

Jenis Program - Reality tv
Nama Program - Seribu Impian, Sejuta Harapan - syahdu seh..
Konsep Program -
memandangkan i ni chekgu, so, program mestilah ke arah kesedaran budak2 yg semakin kurang sedar tuh.. so, basically the concept of the program is like this..

Beberapa orang pelajar yang bermasalah teruk, tapi masih ada harapan untuk diselamatkan, di pilih bersama-sama ibu bapa mereka untuk menyertai program ini..

Seribu impian - impian ibu bapa terhadap anak2 mereka
Sejuta harapan - apa yang di harapkan oleh anak2 dari ibu bapa mereka..

Dalam program ini, kita mulakan dengan sesi meluahkan perasaan yang di jalankan secara berasingan dalam bilik see through macam kat balai polis masa kita siasat orang tu..
Both parents dan anak dapat lihat dan dengar sendiri luahan hati masing-masing..

Then, kita teruskan dengan ceramah keibubapaan dan ceramah motivasi untuk anak-anak ni oleh pakar motivasi dengan keluarga contoh yang di pilih..
Dalam segmen ni diterangkanlah macam mana nak bentuk happy family, tips2 dari keluarga contoh, etc.

Diteruskan dengan aktiviti rohaniah, ceramah keagamaan, terapkan betapa pentingnya agama dalam pembentukan sebuah keluarga dan seseorang individu..

Segmen seterusnya adalah aktiviti riadah.. terangkan betapa pentingnya aktiviti ini dalam membentuk hubungan yang sihat antara anak dan ibu bapa.. walaupun masa yang di peruntukkan hanya sedikit, tetapi ia dapat membawa sebuah perubahan yang besar..

So, each week kita tengok progress setiap family yang bermasalah itu.. sejauh mana anak dan parents masing-masing berpuas hati dengan perubahan yang berlaku dalam keluarga mereka..
Even penilaian a bit subjective, tapi kita boleh lihat melalui cara komunikasi antara anak dengan ibubapa mereka..
Penilaian di buat oleh pakar2 motivasi dan keluarga contoh minggu terbabit..
No eliminations, but each week ada pemenang yang di beri ganjaran..
Sampai penghujung program, yang mendapat markah tertinggi akan menanglah..

Stesyen Penyiar - of course Rangkaian Media Prima, TV3 @ 8tv @ TV9 @NTV7..

Tarikan Penonton - publisiti kena mantap, iklan di kaca tv, surat khabar, blog, magazine, radio - mungkin buat kuiz untuk penonton dan tawarkan hadiah yang menarik macam contest Ady Budika ini.. hahaha~ i love dat froggy, but that branded perfume is my aim! ajaa!!

***
so, itu saja..
ekceli aim program TV saya sendiri ni utk beri kesedaran kepada seluruh rakyat Malaysia betapa pentingnya sebuah keluarga yang bahagia dalam membentuk individu yang berkualiti pada masa depan..
kalau anda semua berpeluang ke sekolah, melihat sendiri senario anak2 masa kini, betapa mereka sebenarnya kurang kasih sayang dan perhatian dari keluarga membuatkan kebanyakan mereka hanyut dalam arus kemodenan dan terjebak dalam aktiviti yang tidak bermoral..
kami sebagai guru tidak mampu untuk memberi perhatian kepada semua pelajar kerana nisbah kami yang sedikit berbanding dengan pelajar..
sekian! hikhik~

adios!

No comments: