Saturday, February 19, 2011

KETENANGAN JIWA~

selepas beberapa siri pertukaran mode lagu d kereta..
minggu ni tiba giliran lagu nasyid lak..
kenapa lagu nasyid..??
mungkin sbb aku sedang mencari ketenangan jiwa..
mencari siapa diri aku..
muhasabah diri, perhaps..
***
aku bukanlah seorang muslimah yg sempurna..
yang sempurna imannya..
yang sempurna penjagaan auratnya, solatnya, amalnya..
terdapat banyak kekurangan dlm diri aku jika d lihat dr pelbagai sudut..
but, i never stop asking from God to guide me so that i can be a perfect muslimah - 1 fine day, insyaallah..
***
as for now, aku lebih suka bersederhana..
untuk setiap yang aku lakukan ke arah menuju ke kehidupan sebagai seorang muslimah yang sempurna..
menambah baik apa yang telah aku mulakan, sedikit demi sedikit..
sbb, pernah dulu aku begitu teruja untuk berubah..
dan perubahan yang di lakukan ketika itu sgt drastik..
terburu-buru, menyebabkan ianya berlaku hanya seketika dan tak kekal lama..
serik!
***
so kawan2, please doakan aku..
doakan aku akan terbuka hati untuk terus berubah ke arah kebaikan..
to be a perfect Muslimah, seperti yang disyariatkan..
amin!

No comments: