Thursday, April 28, 2011

3 PERKARA YG MENYAKITKAN HATI SEMALAM..

#1: PEMANDU KURANG BERHEMAH
mmg pantang giler biler jmpa pemandu2 gini kat jalan raya..
bawak 60km/j - 80km/j dok lane kanan sekali..
x reti2 nk tgk side mirror lak tu kot2 ada org nk memotong ke, apa ke..
bayangkan ada 2 lori panjang beriringan kiri dan kanan 60km/j kt jalan lepas simpang batu gajah dr ipoh..
gilerkah..??

#2: DOKTOR YG GARANG
went to c my doc yesterday..
dlm bilik tu ada sorg lg doc..
punya la garang doc tu..
mintak MC pon nk marah2..
"apsal semua org nk mc.. bukan sakit pon.."
sengal ke apa.. da org x g keje sbb tggu berjam2 nk jmpa ko yg x smpi 5 minit tu mmg la nk kena ada mc..
kalo boss tanya nk jawab apa..??
ingat bole tunjuk kad appoinment jek ke..??
mmg la bole bg time sheet, tp, time sheet tu letak tempoh ms smpi jumpa ko jek..
kt farmasi sape lak nk kasi time sheet..??
perjalanan blk lg..
drpa boss byk soal itu ini, baek amik mc..
bole teros g shopping lepas tu..
kuang3..
slmt dpt Dr. Brian, sweet, nice n very d caring u! ahaks~

#3: PHARMASIST GH YG SENGAL
mmg sengal giler pharmasist perempuan Melayu itu..
nombor giliran i da keluar kt board tu..
g kt kaunter pharmasist tu kata "ubat x siap lg, duduk dulu, nanti sy panggil semula ye.."
aku yg baek ni duduk la kt kerusi depan kaunter tu dgn sabarnyer..
ada cina ni dok ulang alik kt kaunter tu tanya ubat dia da siap ke blm..
menyampah jugak aku tgknyer..
x reti2 nk sabar ke..
tggu punyer tunggu punyer tunggu, da dekat sejam aku kt situ..
kesabaran aku ada batas gak..
da sejam x panggil2 lg ni kira da lebey..
pharmasist tu da siap tukar shift dgn pharmasist cina lak..
selepas melihat line agak clear, aku g kt pharmasist cina tu tunjuk nombor aku..
"excuse me, ubat i da siap ke belom..?" politely, ok..
then pharmasist tu tgk nombor aku.. "uiks, dis number suda lama.. td mereka panggil u x dgr kot..?"
"no..! she asks me to wait but she never call my number until now.. its more than one hour oredy.."
dgn muka penuh rasa bersalah, pharmasist tu kata "ohh.. so sorry ya miss.. i'll get ur med now.."
jd, mmg x salah la tindakan aunty cina tu desak2 pharmasist melayu tu td..
kalo x desak, jd org bodoh mcm aku tggu dgn penuh sabar sejam lebey..
huhhh..!!

***
sbg akibatnya, aku x de mood nk shopping smlm..
huwaaaaaaaaaaaaaaaaa~

adios..!

No comments: